INSPIR: the PSYCHOLOGY of POSSIBILITY



Dr. Ellen Langer, professor of psychology aan de Harvard University.
Bestudeert de illusie van controle, besluitvorming, veroudering & mindfulness theorie. Haar meest invloedrijke werk gepubliceerd in 2009 is Counterclockwise.


In dit boek worden vragen beantwoord over veroudering die Dr. Ellen Langer verkregen heeft door haar uitgebreid onderzoek & toegenomen belangstelling voor de ins en outs van veroudering.

Ik lees veel over haar researches. Bekijk haar video's en wil heel graag haar boek CounterClockwise, Mindful Health and the Power of Possibility lezen. Ik voel mij gestimuleerd om anders te denken. Om mijn eigen aannames vanuit een andere perspectief te benaderen. En tegelijk als ik dit type, besef ik dat juist zij en haar theorieën de bevestiging zijn met mijn eigen ideeën.
Via Pam Grout's boek E3 ben ik bij haar uitgekomen. En heb ik aansluiting gevonden bij haar denkpatronen, persoonlijke vragen en bijzondere onderzoeken.


Om mezelf andere resultaten te geven, hoe ik eruit zie, hoe ik me voel, hoe (snel) mijn lijf reageert. En ook op andere vlak, ben ik bereid om eerder aangenomen stellingen, overtuigingen, feiten, bewezen onderzoeken naast me neer te leggen? Kan ik werkelijk geloven dat het eigenlijk allemaal heel simpel is: ik heb mijn leven zelf in de hand.




Krista Tippett van On Being sprak met Ellen Langer op 10 September 2015. 
Hier kun je de unedited versie beluisteren, in deze versie hoor je meer details dan
de geknipte versie. Het begint pas vanaf 2:24 min. klik door tot daar.





Comments